کمکی که نیاز دارید را تعریف کنید.

در گروه های حمایتی، به‌طور مکرر درباره کلمه «پشتیبانی» صحبت می‌شود. مراقبین خانوادگی به‌طور منظم به دنبال روابط حمایتی با دیگر مراقبین هستند، زیرا می‌دانند این روابط می‌توانند در زمان‌های دشوار، تغذیه عاطفی مورد نیازشان را فراهم کنند.

اما پشتیبانی نمی‌تواند شرایطی را که در آن زندگی می‌کنید تغییر دهد. پشتیبانی مسئولیت‌های شما را کاهش نمی‌دهد و حجم کار را کم نمی‌کند.آنچه که مسئولیت های شما را کم می کند «کمک گرفتن» است.

چگونه می‌توانید کمک مورد نیاز خود را دریافت کنید و آن را از کجا پیدا کنید؟ درست مانند اینکه باید برای دریافت پشتیبانی اقدام کنید و آماده دریافت آن باشید، شما باید برای دریافت کمک نیز درخواست کنید و بدانید چگونه آن را  بپذیرید.

م اولین قدم در دریافت کمک، شناخت این است که مراقبت از دیگران وظیفه‌ای بسیار بزرگ‌تر از آن است که به تنهایی بر عهده گرفته شود. این موضوع مربوط به همه مراقبین به‌ویژه برای کسانی است که به عزیزان با نیازهای متعدد کمک می‌کنند یا به‌طور ۲۴ ساعته مراقبت می‌نمایند.

برخی از مردم به سختی می‌توانند اعتراف کنند که به کمک نیاز دارند. آن‌ها حتی از فکر کردن به اینکه نمی‌توانند همه چیز را به تنهایی انجام دهند، احساس گناه می‌کنند یا باور دارند که هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند کار آن‌ها را به خوبی انجام دهد.

آن‌ها فراموش می‌کنند که کل کار مراقبت، مانند تمام شغل‌ها، از وظایف فردی زیادی تشکیل شده است که همه آن‌ها از نظر اهمیت یا مهارت‌های مورد نیاز مشابه نیستند.

از آنجا که مراقبت از دیگران تجربه‌ای بسیار عاطفی است، بهترین راه برای مدیریت کمک مورد نیازتان، تهیه فهرستی کاملاً غیرعاطفی از تمام کارهایی است که باید انجام شود: پخت غذا، رسیدگی به گل ها و گیاهان، تکمیل فرم‌های بیمه، بردن گیرنده مراقبت به پزشک، کمک به او برای پوشیدن لباس.

تهیه فهرست نسبتاً آسان و راهی عالی برای ابراز خشم و ناامیدی شماست زیرا  نشان می‌دهد که واقعاً کارهای زیادی دارید.

پس از تهیه فهرست وظایف، آن‌ها را به دسته‌های مشخص تقسیم کنید : مراقبت شخصی، کارهای خانه، حمل و نقل و غیره.

سپس  نگرانی‌های خود را به دسته‌هایی مانند وضعیت‌های اضطراری، مسائل مالی، سلامت خودتان تقسیم کنید.

چه اتفاقی خواهد افتاد اگر شوهرتان از صندلی چرخدار بیفتد وقتی شما در خانه نیستید، از کجا پولی برای پرداخت داروهایی که بیمه شما پوشش نمی‌دهد، پیدا خواهید کرد؟

شروع این کار ممکن است  آن دشوار باشد، اما قطعاً پس از اتمام، احساس بهتری خواهید داشت زیرا در نهایت، تمام کارهایی که انجام می‌دهید، نام دارند و در دسته‌های منطقی قرار می‌گیرند.

حالا که فهرست خود را تهیه کرده‌اید، به خودتان تبریک بگویید. شما کار زیادی انجام داده‌اید و باید به خودتان افتخار کنید. نوشتن کارها و سازماندهی آن‌ها در گروه‌ها راهی برای پاک‌سازی فضا و ایجاد نظم است. علاوه براین، به شما ابزاری  برای دریافت کمک، می‌دهد.

قبل از اینکه آماده دریافت کمک شوید، باید یک کار دیگر انجام دهید. باید فهرست خود را مرور کنید و تصمیم بگیرید کدام موارد را بیشتر از بقیه نمی‌خواهید انجام دهید؛ کدام‌ها را دوست دارید و کدام‌ها را باور دارید که باید به‌طور خودتان ادامه دهید.

اگر پس از مرور فهرست خود تصمیم بگیرید که نمی‌توانید اجازه دهید کسی دیگر هیچ‌کدام از کارها را انجام دهد، باید فهرست خود را دوباره مرور کنید. هدف این نیست که ثابت کنید چقدر غیرقابل جایگزین هستید، بلکه کمک به بهبود کیفیت زندگی خود و عزیزانتان است.

حالا که اولویت‌های خود را شناسایی کرده‌اید، یک سند بسیار مفید دارید. فهرست شما می‌تواند منبع قدرت و وسیله‌ای برای مدیریت همه کارهایی که باید انجام دهید باشد زیرا تمام کارهایی که می‌توان به دیگران واگذار کرد، شناسایی کرده اید. می‌توانید از آن برای درخواست کمک با حفظ کرامت  استفاده کنید.

درخواست کمک با فهرست در دست بسیار متفاوت از شکایت درباره وضعیت و غر زدن است. شما به‌عنوان فردی با منابع بالا که در تلاش برای حل یک وضعیت بسیار دشوار است، دیده خواهید شد. به‌طور حتم افرادی را خواهید یافت که به روشی می‌توانند  مقداری از کمک مورد نیاز شما را ارائه دهند، یا شما را به دیگران، معرفی کنند.

برخی از افراد  می‌گویند که هیچکسی را ندارد، اما این درست نیست. همیشه کسی وجود دارد، یک دوست خوب، یکی دیگر از اعضای خانواده، یک مشاور یا همکارتان در محل کار؟

ممکن است اولین فردی که فهرست خود را با او به اشتراک می‌گذارید،  قادر به کمک به شما نباشد، اما می‌تواند ایده‌های خود را به شما ارائه دهد و دو مغز متمرکز بر حل یک مشکل همیشه قدرتمندتر از یکی است.

مزیت دیگری که این کار دارد دور شدن از انزوا است.  در فرآیند به اشتراک گذاشتن فهرست خود،  افکار و احساسات خود را به اشتراک خواهید گذاشت، که باعث کاهش انزوا و کسب بخشی از پشتیبانی مورد نیاز شما برای ادامه تا زمان بدست آوردن کمک‌های واقعی می‌شود.

نام نویسنده: مدیر سایت - Admin@User

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.