نیاز به مرخصی از فعالیت های مراقبتی

هیچ‌کس نمی‌تواند انرژی، قدرت و زمان خود را صرف مراقبت از دیگران کند،  بدون اینکه ذخایر خود را دوباره پر کند. 

“مراقبین به مرخصی نیاز دارند تا بتوانند سالم و زنده باقی بمانند.”

“اگر کسی به حدی کار کرده باشد که به  خستگی و فرسودگی رسیده باشد، نمی‌تواند ادامه دهد و از عهده مراقبت از دیگران برآید.”

مرخصی از مراقبت ممکن است برنامه‌ریزی شده یا اضطراری، در خانه یا در مکان‌های دیگر، برای چند ساعت یا شاید چند هفته باشد. هدف از مرخصی این است که به مراقب اجازه دهد استراحت کند، انرژی بگیرد و به یاد بیاورد که زندگی فراتر از مراقبت وجود دارد.

 (داشتن کسی که کنار عزیزتان بماند در حالی که شما به خرید می‌روید، مرخصی نیست. این کمک گرفتن است.)

 

گزینه مطلوب مرخصی برای اکثر مردم، کسی است که می‌تواند به خانه بیاید تا شما بتوانید برای چند ساعت به‌طور منظم خارج شوید. شاید اعضای خانواده بتوانند این نیاز را برآورده کنند. اگر این امکان‌پذیر نباشد،باید  به کمک گروه‌های داوطلب مبتنی بر جامعه یا موسسه های مراقبت در خانه فکر کنید. (انتخاب بستگی به سطح مهارتی دارد که مورد نیاز است و متأسفانه، به توانایی شما برای پرداخت هزینه‌های خدمات مرخصی.)

ما در طرح مهرپیشگان به دنبال افراد داوطلبی هستیم که خدماتی مانند تهیه غذا، حمل و نقل، نظافت سبک و خدمات مشابه را ارائه دهند، که هدفشان این است که به مراقب و عزیزش دوست شوند و منبع جدیدی از حمایت اجتماعی و شخصی را فراهم آورند. این داوطلبان خدمات پزشکی ارائه نمی‌دهند.

“بهترین نامزدها برای  پرستاری، افرادی هستند که از نظر شناختی سالم هستند و می‌توانند ضرورت گذراندن دوره موقت در یک مکان جدید را درک کنند.”

همچنین به دنبال مراکز و موسساتی  هستیم که بتوانند افراد سالمند را پذیرش کنند، به طوریکه سالمندان( بدون همراهی مراقبین) در طول روز در فعالیت‌ها و گردش‌های ویژه شرکت کنند، چیزهای جدید یاد بگیرند و تجربیات اجتماعی در محیطی ایمن داشته باشند، ماساژ بگیرند یا از موسیقی لذت ببرند.

برای مرخصی برای مدت طولانی‌تر، برای این که به مراقبین اجازه دهد سفر کنند یا سلامت خود را حفظ کنند، ممکن است نیاز به پرستار خانگی باشد . گاهی اوقات پرستاران خانگی برای یک مدت کوتاه به خانه سالمند می‌آیند تا ببینند چگونه پیش می‌رود و سپس برای مدت طولانی‌تر می‌آیند، گاهی نیز نیاز به استفاده از  خانه سالمندان  و امتحان آن در دوره های کوتاه است.

با وجود گزینه هایی که وجود دارد پرداخت هزینه های مواردی که گفته شد برای بیشتر خانوار ها دشوار است لذا در جامعه محلی، کمک خیرین و صندوق های قرض الحسنه برای تامین مالی قسمت هایی از این فعالیت ها مهم است.

اگر می توانید در مورد هر کدام از پیشنهادات بالا کمک کنید و یا افراد و موسساتی را معرفی کنید، در دیدگاه بنویسید.

نام نویسنده: مدیر سایت - Admin@User

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.